Een informatie tent op de wekelijkse markt?

Waar kom je op 5 uur tijd meer dan 1000 mensen tegen? En dan spreken we over écht fysieke contacten? Misschien wel je wekelijkse markt in je gemeente of stad.

Niet alle markten staan het toe maar op de meeste wekelijkse markten mag je met een informatietent staan om publiciteit te voeren. Voeding en drank zal waarschijnlijk een vergunning nodig hebben en zolang je geen strooifolders op de grond laat gooien kan je op deze manier heel wat mensen bereiken.

1. Heel simpel

Het vraagt enerzijds discipline om dit type marketing te overwegen. Want om 07.00 of 08.00 mag je je bed uit om samen met de andere marktkramers je tent op te zetten. Elke voorbijganger begroet je simpelweg met: “Goedemorgen”, “Hallo”, “Krantje van ons kantoor”?… enkel dit. Niet meer maar ook niet minder en zeker niets “pushen” zoals “Ben je op zoek naar…” of “Mevrouw, gratis schatting”?

2. Regelmaat

De gouden regel is regelmaat en is in deze cruciaal want maar één keer wat foldertjes uitdelen zal geen binding creëren met je voorbijgangers. Voor de echte verkopers tussen jullie is een wekelijks bezoek ideaal maar zelfs 1 tot 2 keer per maand is meer dan voldoende. Zo kan je je aanwezigheid plannen als het goed weer is.

3. Vertrouwen opbouwen

Dit is de basis van je aanwezigheid: vertrouwen opbouwen door regelmatig je gezicht te laten zien. En hierdoor begint stilaan iets te groeien… mensen komen iets vragen, hun verhaal doen, heb beklag doen over de hond van de buren, hun dochter is overleden, vragen of je ook schattingen doet…
Na enkele maanden ben je HET aanspreekpunt op een zeer laagdrempelige manier.

4. Gevolg

Je wordt gevraagd om een schatting te doen, om hun huis te verkopen, om iets aan te kopen en andere voorbijgangers zien dat hier rond je infotent iets leeft…. inderdaad. Vertrouwen.

Inspiratie opdoen? Bekijk Mastertent voor de mogelijkheden. 

Deel dit artikel