Hoe je marktaandeel vergroten? Meer inkopen uit minder m².

Vandaag is specialisatie en efficiëntie belangrijk om een maximum aan rendement te halen uit je inspanningen en financiële impulsen. Heel de dag rondrijden van afspraak A naar afspraak B, kilometers vreten met je wagen zonder dat je iets opbouwt is geen ideale strategie.

Het antwoord hierop is om je werkcirkel te verkleinen tot 1 kilometer. Dit lijkt misschien wat klein en angstig maar mits de nodige stappen bereik je meer klanten, wordt je visibiliteit optimaal wat een sneeuwbaleffect zal creëren naar je inkopen/inhuren en verkopen/verhuren. Strikt genomen zou je kunnen zeggen, als je er niet met de fiets of te voet geraakt, dat je de inkoop/inhuur niet doet. Een paar tips?

1500 stuks verkocht / verhuurd

Bus 250 tot 500 flyers “Te koop/Te huur” – “Zonet verkocht/Zonet verhuurd” in de straal van je eigendom. Je kan dit laten verdelen maar nog beter is om deze flyers zelf te bussen en mensen aan te spreken op straat.

Deur aan deur

“Dit gaan we niet doen”, zal je eerste reactie zijn en terecht want waarom zou je? En als we de Japanners er even bijhalen dan kan je in alle stilte en zeer low-profile bij elke woning in de straat even aanbellen met de vraag of ze hier een woning te koop weten staan omdat je hier net een woning verkocht hebt.
Dit vraagt een lange termijn visie maar op termijn komen hier 50 % van je inkopen uit. Zonder dat iemand iets merkt komen er elke maand meer en meer borden in het straatbeeld en vraagt iedereen zich af hoe dat komt.
1 uur per dag maximum contacten leggen en je kaartje afgeven.

een eigen krant

Een eigen krant bedelen is chique en getuigd een zekere uitstraling. Dit vraagt wel een doorgedreven financiële berekening omdat de return niet gemakkelijk te meten is maar in ieder geval zal je krant of magazine wel blijven liggen op de salontafels van menig eigenaar. 

Gratis schatting

Een klassieker maar nog steeds functioneel. 2 tot 4 per jaar heel je omgeving laten bedelen zorgt voor herkenbaarheid en aanvragen tot schatting. Het zijn de schattingen die de inkoop zijn van morgen. Teveel schattingen die tot niets leiden? Vraag hiervoor een bedrag dat ze kunnen recuperen indien ze hun eigendom te koop zetten via u.

gebruik een professionele fotograaf 

Geef uitstraling aan je kantoor, je website en zorg ervoor dat klanten graag met je samenwerken omdat je mooie foto’s maakt. Een niet te onderschatten stap in de professionalisering van je toekomst.

grote borden in de straat 

Kleine borden hangen is sowieso goedkoper maar de kost dat je uitgeeft aan het laten plaatsen van grotere borden geeft je meer zichtbaarheid wat in dit geval voor een sneeuwbal effect zorgt. Je wordt gezien en gevraagd.

fiets in je omgeving

Schaf jezelf een (bak)fiets aan en plaats er bij voorkeur reclame op. Een groene en sympathieke manier om contact te leggen met je omgeving. Je zal ervan versteld geraken dat mensen ook via deze weg je contacteren.

sponsering

Geraak betrokken in je omgeving, maak contacten met sportclubs,  organisaties, tennisverenigingen, jeugdclubs, Chiro, Scouts, golfclubs, bingo en quiz avonden. Door clubs te sponseren waar je een klik met hebt en veel vertoeft. Succes gegarandeerd.

Deel dit artikel