Heb je het gevoel dat je overal een brand moet blussen?

Misschien ken je het gevoel? De verkopers/verhuurders bellen je constant met de vraag hoe de verkoop/verhuur loopt, kopers/huurders bellen je continue en de dag is voorbij gevlogen zonder dat je iets hebt gedaan.

1. Pro-actief

We komen wel graag intelligent over, maar gebruik in je tekst toch maar zoveel mogelijk gewone woorden en vermijd onnodig moeilijke termen. Door te veel dure woorden te gebruiken wordt je boodschap onduidelijk en maak je het je future lover moeilijk, waardoor die eerder zal afhaken. Gewoon jezelf blijven dus: spreektaal blijft in een wervende tekst nog altijd het meest effectief.

2. “ik hoor mijn makelaar niet”

Complexe verwoordingen laat je dus beter achterwege, maar dat geldt niet voor je creativiteit. Met andere woorden: schrijf je tekst zo dat hij de aandacht prikkelt van je doelgroep. Hou het hier en daar wat luchtig met een vleugje humor of integreer beeldspraak en stijlfiguren. Werkelijk niets is is té overdacht om je doelpubliek te overtuigen.

TIP 3. Vermijd schrijffouten

Spelling en grammatica blijven van groot belang, want heel wat mensen knappen af op taalblunders. Met een commerciële tekst vol taalfouten, scoor je niet. Haal je tekst daarom zeker eens door de spellingcontrole.

TIP 4. maak het persoonlijk

Als je een nieuwe klant wil overtuigen van jouw merk is connectie iets waar we allemaal naar op zoek zijn. Stel je tekst dus niet alleen overtuigend op, maar maak hem ook persoonlijk. Door connectie voelt je lezer zich speciaal, wat de kans vergroot dat aanbod positief wordt beantwoord.

TIP 5. Zorg voor een call-to-action

Je tekst kan je beschouwen als een trechter die leidt tot een zeer gericht doel. Een goede call-to-action aan het einde van je brief ontroert je toekomstige klanten en zetten hun aan tot actie. Dat hoeft bovendien niet te complex te zijn. Zeg bijvoorbeeld: “… zin om verder kennis te maken? Contacteer me gerust voor een gratis waardebepaling. Tot ziens.”

TIP 6. Ken je lezer

Je tekst wordt nog een stuk persoonlijker en nog meer emotie opwekken bij je ontvanger als je je doelpubliek juist uitkiest. Herlees je teksten een paar keer, laat hem eerst door anderen lezen. Wat voelen ze hierbij?.

Bron: Impact copywriting

Deel dit artikel