Heb je het gevoel dat je overal een brand moet blussen ?

Misschien ken je het gevoel? De verkopers/verhuurders bellen je constant met de vraag hoe de verkoop/verhuur loopt, kopers/huurders bellen je continu en de dag is voorbij gevlogen zonder dat je iets hebt gedaan.

1. Pro-actief

De enige oplossing is een proactieve oplossing. 
Het is simpel en niet meer dan dat. Je klanten voor zijn met alles wat ze zouden kunnen vragen en zo wek je vertrouwen bij je cliënteel. 
Mocht het dan toch even te druk zijn en je hebt even niet de kans om proactief te zijn valt dit niet op want je klanten hebben het ‘gevoel’ dat je met hen bezig bent. Dit alles begint bij de aanmaak van het dossier, het online gaan, de eerste reacties, een telefoon na het bezoek, een annulatie melden, kortom bijna elke stap die je doet, laat je even kort weten via WhatsApp, sms, …

2. “ik hoor mijn makelaar niet”

Stel dat er binnenkort een wet komt dat je verkopers/verhuurders op elk moment zonder enige reden je makelaarsovereenkomst zouden mogen opzeggen. Hoeveel procent zou dan vandaag vertrekken?
We zitten in een braaf en conservatief Vlaanderen waar niemand de waarheid vertelt maar achter je rug dan toch iets totaal anders doet.
Herkenbaar? Je zit in een restaurant, bestelde een steak saignant met peperroomsaus. De steak is niet saignant gebakken maar a-point.
Tegen je omgeving ben je de eerste om te zeggen dat het a-point is gebakken en je eigenlijk toch een saignant hebt besteld, de frietjes niet hard genoeg gebakken waren en de mayonaise precies niet zelf bereid is.
Dan komt de serveuse met de vraag of alles goed gesmaakt heeft?

3. wek vertrouwen

Als je nog maar begint aan de opmaak van een dossier stuur je een berichtje, communiceer wanneer de Epc-deskundige komt, de fotograaf, de elektrische keuringsfirma. Een klein gebaar maar een wereld van verschil naar je opdrachtgever / kopers – huurders toe.

Deel dit artikel